Brøyteavtalen
Vi har inngått en avtale med Hovden Hytteservice. En forutsetning for å benytte seg av brøyteappen, og for at det skal bli brøytet helt inn til hytta, er at kontingent til velforeningen er betalt.
Hvordan bestille brøyting
Kan lastes ned som app via både App Store og Google Play. Trykk «Glemt passord» hvis så er tilfelle.
Her meldes ankomst innen kl. 22:00 dagen før. Denne tjenesten må brukes av alle. Kl. 22:00 er en absolutt tid for innmelding. Etter dette kan det ikke registreres ankomst – verken av hytteeier eller kontor for brøyting samme dag.
Det er da viktig at hytteeier melder ankomst for påfølgende dag.
Hvis det er hytter som har byttet eier eller mangler tilgang til brøytetjenesten, så be ny eier ta kontakt på: post@hovdenhytteservice.no
Navn
Telefonnummer
Mailadresse
Hytteadresse
Vår vakttelefon er åpen i tidsrommet kl. 08:00 – 20:00. Denne er til bruk når det er strengt behov – vær vennlige å bruk denne fornuftig. Vakttelefonene kan ikke motta eller besvare SMS. Kommunikasjon må da gå via SMS-tjeneste i Hyttetjenester
Brøytestikker
Husk å markere godt med brøytestikker – alle hindringer både på bakkenivå og takutstikk etc. Viktig at stikkene settes foran hindringen. Det er viktig å vite at det vil være minimum 20 cm fra brøytet areal og til stikker.
Vi kommer heller ikke inntil bygninger, dører og garasjeporter. Pga faren for brøyteskader, vil det ikke bli brøytet hvis det ikke er satt opp brøytestikker. Ber om forståelse for dette.
Også fint hvis det hogges langs de veger/stikkveger til hytter som har mye kvist/greiner inn i kjørebanen – et tips for bedre brøyteresultat. Er det mye greiner som henger langt ut i vegen, kan dette medføre at det ikke blir brøytet.
Husk at redskapen har speil som også må ha plass. Brøyteredskapen er 3 meter bred og hjørner og vinkler kan på denne måten ikke bli brøytet når avstanden mellom stikkene er mindre enn 3 meter. Vi vil i løpet av neste uke ta en kontroll på stikking.
Husk å vedlikeholde stikkingen gjennom vinteren.
Vi ser frem til en fin vinter i samarbeid med dere. Vi ønsker å planlegge godt og levere etter kontrakt – dette kan vi gjøre når ankomst er registrert i brøytesystemet og det er satt opp stikker å brøyte etter.
Ta gjerne kontakt hvis dere har spørsmål.
Ha en fin dag!
Med vennlig hilsen
Hovden Hytteservice AS
Tlf. 37 93 95 51
Innmelding av avvik ift brøyting
Hvis du opplever å komme til hytta og den ikke er brøytet, selv om det er bestilt i appen og kontingent er betalt, så sender dere avvik til denne mailen:
Informasjon som må sendes er:
Hytteeiers navn
Hytte adresse
Innmeldt brøyteperiode
Når innmeldt i appen
Bilde
Dette for å kunne dokumenter avvik når vi sammen med Hovden Hytteservice gjør en evaluering.
Minner om at Hovden Hytteservice vakttelefon er åpen i tidsrommet kl. 08:00 – 20:00 på fasttelefon 37 93 95 51. Dette er en sentralbordtjeneste med tastevalg og Otrosåsen er definert som «Vest»